П`ятниця, 26.04.2024, 09:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Бацманівський навчально-виховний комплекс РМР

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Структура та органи управління

Структура та органи управління

З метою оптимізацїї управління життєдіяльністю школи створені органи управління,

діяльність яких дає змогу враховувати потреби учасників освітнього процесу. Наявність

розгалуженої структури управлінських органів у школі вимагає організації їх взаємодії,

координації роботи всіх підрозділів.

До структури управлінських органів у школі належать:

- органи колегіального управління школою (загальні збори, педагогічна рада, нарада при

директорі, його заступниках);

- адміністрація школи (директор, його заступники  з навчальної, виховної, адміністративногосподарської роботи);

- органи громадського самоврядування (учнів (учнівське самоврядування), учителів

(профком, методична рада), батьків (батьківський комітет)).

Органи колегіального управління школою

Органами колегіального управління школою є загальні збори, педагогічна рада, нарада при

директорі, його заступниках. Їх діяльність координується залежно від потреб колективу і завдань

школи.

Загальні збори є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи .

Загальні збори розглядають питання коректив, напрямків розвитку школи, підвищення

ефективності освітнього процесу, пропонують пошуки додаткового фінансування, зміцнення

матеріально-технічної бази. За необхідності створюють тимчасові, постійні комісії з різних

напрямів діяльності школи, визначають їх повноваження.

Статут школи — сукупність норм і правил життя колективу з урахуванням його

особливостей і перспектив розвитку.

Він не повинен суперечити основним державним документам про школу, обмежувати права

учасників освітнього процесу (педагогів та учнів). Затверджується її засновником та реєструється

відповідним органом державного управління освітою.

Педагогічна рада створюється для розгляду питань організації освітнього процесу,

підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів. До її складу входять учителі,

вихователі, адміністрація школи, інші педагогічні працівники. Очолює її директор школи.

Роботу педагогічної ради планують у довільній формі відповідно до потреб школи. Члени

ради мають право виносити на її розгляд усі питання освітнього процесу. Кількість засідань

педагогічної ради визначається їх доцільністю, але вона повинна збиратися не менше чотирьох

разів на рік.

Нараду при директорі використовують для вирішення термінових питань, пов'язаних з

організацією освітнього процесу (аналізу успішності учнів, дисципліни в школі, для організації

позакласної діяльності тощо). Інколи нарада розглядає роботу окремих учителів, виконання

стандартів освіти тощо. Участь у них є обов'язковою для викладачів, адміністрації. Періодичність

проведення визначає директор школи.

Наради при заступниках директора розглядають поточні проблеми, що стосуються їх

адміністративної компетенції. Періодичність проведення визначається заступниками.

Управлінська діяльність адміністрації закладу

Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми

взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків

в адміністрації школи, до якої належать директор, заступники з навчальної, виховної та

господарської роботи.

Директор закладу

Має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не

менше 3 років, успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти у порядку, встановленому

Міністерством освіти і науки України. Він є найвищою посадовою особою в школі, діє від імені

школи, представляє її в усіх організаціях, розпоряджається її майном і коштами, укладає

договори, видає фінансові доручення, відкриває у банку рахунок, розпоряджається кредитами

тощо, видає накази по школі, його вказівки є обов'язковими для її учнів та педагогів.

Директор організовує планування змісту та забезпечення освітнього процесу, несе за нього

відповідальність. До його обов'язків належить також піклування про здоров'я, безпеку учнів, про

створення умов для позакласної та позашкільної роботи. Директор наділений адміністративною

владою, і від уміння користуватися нею залежить його авторитет. Він не може бути

консервативним виконавцем інструкцій, а мусить бути творчим керівником. Важливо, щоб він

був наділений такими рисами, як демократизм, вимогливість, самовимогливість, чесність,

відвертість, дипломатичність, мобільність, чуття нового тощо.

Директор школи керує роботою своїх заступників, узгоджує спільну діяльність адміністрації

школи з громадськими організаціями, педагогів та учнів, відповідає за комплектування класів і

працевлаштування випускників.

Один з найголовніших напрямів його роботи — добір і розстановка педагогічних кадрів. У

сфері його компетенції організація роботи педагогічної ради, батьківського комітету,

батьківського всеобучу, загальне керівництво методичною роботою, освітнім, виховним

процесами, координація позакласної роботи педагогів. Директор несе відповідальність за

організацію роботи з охорони праці і техніки безпеки, забезпечення гігієни праці учнів і

педагогів.

Заступник директора з навчальної роботи

Організовує і контролює процес навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову

підготовку, всебічний розвиток і поведінку. Контролює виконання освітньої програми, якість

знань, умінь і навичок учнів. Здійснює керівництво методичною роботою з учителями школи,

складає і контролює розклад уроків, графіки факультативних занять і курсів за вибором,

контрольних, проведення лабораторних робіт, навчальних екскурсій. Відповідає за звітність із

питань навчального процесу, організовує методичну роботу методичних об'єднань, діяльність

шкіл передового досвіду кращих педагогів. Контролює роботу шкільної бібліотеки.

Заступник директора з виховної роботи

Організовує позакласну виховну роботу і дозвілля учнів, надає необхідну допомогу класним

керівникам, вихователям та іншим працівникам школи, які залучаються до виховної роботи з

учнями. В його обов'язки входить організація і координація гуртків, шкільної художньої

самодіяльності, туризму та краєзнавчої роботи, підготовка і проведення традиційних шкільних та

державних свят, організація чергування класів по школі. Він підтримує зв'язок з інспекцією у

справах дітей, відповідає за діяльність клубу вихідного дня, консультує батьків, шефів, платних

та громадських керівників гуртків щодо організації праці з дітьми.

Заступник директора з господарської частини

Відповідає за збереження шкільних приміщень і майна, за матеріальне забезпечення

освітнього процесу, санітарний стан школи, протипожежну охорону, правильну організацію

роботи обслуговуючого персоналу.

Органи громадського самоврядування

З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного

коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського

самоврядування учнів (учнівське самоврядування), педагогів (профспілковий комітет, методична

рада), батьків (батьківський комітет школи (класу)), повноваження яких визначає статут школи.

Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з

адміністрацією.

Учнівське самоврядування

Є найавторитетнішим органом, який складається з учнів закладу, який обирають на

учнівських зборах школи (класу). Його діяльність є свідченням реалізації права учнів на участь в

управлінні школою, захист своїх прав. Школа визнає повноваження представників учкому, надає

їм необхідну інформацію, сприяє участі у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчання,

різноманітних видів діяльності і дозвілля учнівського колективу.

Профспілковий комітет

Відповідно до законодавства персонал школи (педагогічний, адміністративногосподарський) має право вільно об'єднуватись у профспілки. Адміністрація школи погоджує з

профспілковим комітетом штатний розклад, навчальне навантаження, умови праці персоналу,

укладає угоди про охорону праці, повідомляє про скорочення робочих місць.

Методична рада. Є колегіальним органом педагогічних працівників, обов'язок якого —

сприяти розвитку та удосконаленню методики освітнього процесу, професійної майстерності і

творчого зростання вчителів і вихователів. Вона аналізує та обирає найоптимальніші варіанти

змісту освіти (навчальних планів, програм, підручників), форм і методів освітнього процесу,

способів їх реалізації, організовує роботу з підвищення кваліфікації педпрацівників, вивчення,

узагальнення і поширення передового досвіду.

Батьківський комітет школи (класу)

Є органом батьківського самоврядування, склад якого обирають на батьківських зборах.

Метою його діяльності є сприяння виконанню статутних завдань школи, забезпечення єдності

педагогічних вимог до учнів та надання допомоги сім'ї у вихованні й навчанні дітей. Рішення

комітету, які мають рекомендаційний характер, обов'язково розглядає адміністрація школи.

Батьківський комітет зобов'язаний дотримуватися статуту школи, виконувати рішення,

розпорядження адміністрації щодо організації освітнього процесу, захищати учнів від будь-яких

форм фізичного та психічного насилля, пропагувати здоровий спосіб життя.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
uCoz